24 Temmuz 2011 Pazar

Pazar Demek IK Ekleri Demek




Bu hafta kariyer ekleri ile epey haşır neşir oldum. Yar ile geçen bir hafta sonu olmasına rağmen brunchda fırsat buldum okumaya...

HT Kariyer ve Hürriyet IK en sevdiğim ekler. Bu hafta güzel konular vardı ama bazı iş ilanları özellikle ilgimi çekti. Gazetlere verilen iş ilanlarının firmanın kurum kültürünü ne kadar yansıttığını fark ettim. Sert, keskin cümleli iş tanımları, koyu koyu renkte ağır, ağdalı ilanlar, gereksiz uzatılmış iş tanımları, saçma sapan beklentiler, renkli cıvıl cıvıl ilanlar...

Karşıdan bakınca firma hakkında epey fikir edindiğimi düşündüm. Tamam bundan birkaç ay önce bizimde çok kalitesiz bir ilanımız çıktı ama biz acemi IK Müdürü kurbanı olmuştuk, herkesin bu talihsizliği yaşadığını düşünmüyorum.

İlanlar kurum kültürü, yönetim, şirketin çalışana bakış açısını göstermekle kalmıyor, bence firmanın reklamını da yapıyor. Bu arada reklamın iyisi kötüsü olmaz mantığına kesinlikle karşıyım. Reklamın kötüsü olur adamı da markadan buz gibi soğutur.

Mesela, buradan söylemek ne kadar doğru ama Garanti Bonus'un HT Kariyer'de ki ilanına bayıldım.
Markanın reklamlarına, çalışma tarzına, kültürüne ne uygun bir reklam olmuş.

Seveni+Geleceği+Fırsatı En Bol Kariyer!!!

Cici bici kocaman bir ilan alt tarafı kredi kartı satış elemanı arıyorlar. Ama ben bayıldım. Mesela Erciyes Baklava&Börek Genel Müdür arıyormuş. Kahvrengi abartıdan uzak, son derece resmi tam bir başkent ilanı... Erciyes böreğe girip de 'abi bana ver ordan 1 kg. kol böreği' demem ben eğer birgün yolum düşerse... :)

Birde Hürriyet IK'nın yarım sayfa ayırdığı kendi reklam metnini çok beğendim.
'Bir ilan okudum hayatım değişti' cümlesini kullanarak kendi kendine reklamını yapmış çok da hoş olmuş. Alt satırada 'Hayatınızı değiştirecek iş ilanları Hürriyet IK'da' demiş.

Bunların dışında, ofiste beslenmeden, tatili kariyer için olumlu hale getirme önerileri, neden başarılı sunum yapamadığımıza kadar yine okunası bir çok konu var.

Ama benim dikkatimi çeken haber şu ;

Bu aralar yeni bir ürünü piyasaya sunmaya hazırlanıyoruz. Ürün lansmanından sonra burada da paylaşacağım zaten. Bu ürün için hummalı bir çalışma ofiste devam ediyor. ( Bu durum en çok bana yarıyor, yöneticim bu konuya öyle yoğunlaşmış durumdaki bana pek uğramıyor :)
Bir yanda reklam çekimleri bir yanda son hazırlıklar derken bir yandan da müşteri ilişkileri ile ilgili call center çalışmaları devam ediyor. Bu bağlamda bir kaç call center ile görüştüm. Çalışma şartları, şekil şartları vs. derken callpex ile kesişti yolum. Callpex'den Burçak Bey ile görüştükten sonra bana bir teklif yolladılar teklif alternatifli bir teklifti.

İstanbul ve Bingöl alternatifli... Bingöl'de de bir çağrı merkezi tesis etmişler ve tercih edilmesi halinde oraya yönlendirip hizmeti Bingöl'den de satın alabiliyorsunuz.

Düşününce istihdam yaratmak, yeni meslekleri büyük şehirler dışına yaymak adına çok verimli bir adım olmuş. Memleketin o köşelerinde istihdam en önemli sıkıntıların başında gelmekte. Bu yenilikçi fikir diğer firmalarada örnek olsun umuduyla konuya dönüyorum.

Callpex, Bingöl merkezini Mart 2011'de açmış. İlk etapta 150 kişiyi istihdam eden firma bu sayıyı kısa bir sürede ikiye katlamış. Yıl sonunda bu rakamın bine ulaşması hedefleniyor. Hal böyle olunca yeterli sayıya ulaşmak adına IK akıllıca bir harekette bulunmuş ve istihdam için 20 bin kişinin cebine SMS göndermiş.  İlk gün 900 kişi başvuruda bulunmuş. Firma bununla kalmayıp, çalışanları eğitmek adına Bingöl Üniversitesi ile anlaşıp uygun gördüğü adayları sertifika programına dahil ediyor.

Programda, dinleme, konuşma, itiraz karşılama, doğru ses kullanımı, ses tonu ayarlama, diksiyon vb. eğitimler veriliyor. 3 haftalık 60 saatlik bir program.

Adaylarda, minimum lise mezunu olmak ve insan ilişkileri kuvvetli, iletişime açık olmak aranan özellikler arasında...

Avea, TTnet, Pegasusu gibi firmalara hizmet veren Callpex için Bingöl ilk aşama. Anadolu'da da çeşitli noktalarda bu hizmeti vermek firmanın yakın gelecek hedefleri gibi duruyor.

Ne diyelim bol şans...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder