Follow by Email

6 Ağustos 2011 Cumartesi

Değişir misin, Değişmez misin? Peki, Sen Bilirsin...

Uyku saatim kaçtı arkadaşlar kaçınca da kolay kolay gelmiyor. Gelmeyince bende yazıyorum. Bugün bir arkadaşlar devamlı değişim ve gelişimden konuştuk. İnsanlar değişir mi yoksa 7'sinde ne isen 70'inde de o musun? Bu konuda çeşit çeşit fikirler var. Bende çok net değilim bu konuda ama sanırım insan kendi isterse her şeyi başarır. Peki insanlar bu konuda neler düşünüyor. Bir danışmanlık firmasının forumundan bulduğum bilgileri sizlerle paylaşmak istiyorum.

Buyrun bakalım insanlar bu konuda ne düşünüyor ;
 

Solaris isimli üyenin yorumu;

Bu soru bana bir film sahnesini hatirlatti. "Tehlikeli İlişkiler" di  filmin adı. Erkek  karakter,  " İnsanlar değişebilir mi?" diye sorduğunda, kadın karakter "Evet, daha kötüleşebilirler" diye cevap vermişti.
Hayatın zorlayıcı koşulları, değerlerde erozyona sebep olabilir ve bu da gittikçe kötüleşmeye yolaçabilir. Diğer taraftan, başımıza   bir olay gelir, hayata bakışımız değişir,  daha  yardımsever, dürüst, pozitif bir insan olma isteği, kendi hayatımızı daha güzelleştirmek üzere, ortaya çıkar  ve değişebiliriz giderek.
Değişmek mümkün ve dışardan alınan yardımlarsa ( profesyonel bir kişinin yardımından---bir kitaba kadar) süreci çok hızlandırabilir diye düşünüyorum.

menevşe isimli üyenin yorumu;
ben son iki yıldır büyük değişimler yaşayan biri olarak evet diyorum.eğer isterse değişebilir.

uzmanın konu hakkındaki görüşü;
Birgün bir danışanım gelmişti ofisime 65 yaşında bay.
"Geldiğim yer doğru sanma yanlış bir yere geldim!Bu yaşta şunu düşündüm,belki 1 gün ömrüm kaldı ama ben bu 1 günü mutlu geçirmek istiyorum"dedi.
Ben de kendisine amca allah sana uzun ömür versin dedim.
Cevabı netti! "Bana beddua etme,ben eşimle 1dk bile birlikte olmak istemiyorum,uzun yıllar ona nasıl katlanabilirim"dedi.
Neden dedim?
Onu değiştiremedim dedi ve sonunda ben nasıl değişebilirim diye öğrenmek için buraya geldim dedi...

sedda55 isimli üyenin yorumu;
haklısınız insanları değiştirmek çok zor bunu biliyorum. ama en azından biri ısrarla size haksızlık ederken ve sahip olduğu iyileri de yitirmişken ben o insanın özüne tekrar nasıl döneceğini ya da dönebilir mi onu merak ediyorum. amaç yaratmak değil var olanı yaşatmak sadece...

selen isimli üyenin yorumu;
Arkadaşlar ayakkabı alırken olmazsa değiştiririm mantığıyla mı alıyoruz? Deniyoruz ayağımıza en uygun olanı alıyoruz öyle değil mi?Aslında eş seçiminde de yaptığımız en büyük hata başlangıçta gördüğümüz eksiklikleri nede olsa zamanla değişir diye düşünerek görmezden gelmemizdir bence.. evet insan değişir demiştim başlangışta, daha doğrusu insan gelişir demiştim...elbette gelişmeyi rededen esneklik ve ebilebilirliklerden uzak olmayı secen insanlar var. işte bunlardır bence 7sinde neyse 70inde de öyle olanlar...hayatımızda bu karakterde insanlar varsa Allah kolaylık versin diyorum..:)

nihal 38 isimli üyenin yorumu;
ben geçmiş zamanda yaşadıklarıma bakarak,çok değiştiğimi düşümüyorum insanlara karşı yaklaşımlarım değişti ama hala çok iyi niyetliyim..değişmemin bana tek katkısı iyi niyetli olsamda bunu kötüye kullandırmıyorum ve insanlara güvenmiyorum..tabiki herkese değil..ama çevremde gördüğüm kadarıyla insanlar çok değişkenler aslında buna riyakarlıkta diyebiliriz..seni seviyor gibi görünüp arkandan iş çevirebiliyorlar..hayatta ne değişmiyorki?değişmemizin nedenlerinden biride zamana ayak uydurma çabamız..zaman değiştikçe haliyle bizlerde değişiyoruz..eskiye nazaran daha az sevgi doluyuz herşey menfaat üzerine kuruluyor malesef.içinizden ben bu zaman kadar hep aynıydım değişmedim diyen varmı??

paramparça38 isimli üyenin yorumu;
insanlar degisiyor evet ama kisilikler hep ayni kaliyor. bu degisim daha cok evet olumsuz yonde. iyi huylarimizi gittikce kaybederek.. cunku daha yorgun, daha yipranmis.. ama bunlarin sonucunda daha olgun....

solaris isimli üyenin yorumu;
Yine bir filmden örnek vermek geldi içimden :)  "Yüzüklerin Efendisi"nde iyi karakterlerin bile kötü yola sapmalarına ramak kalmışken, kendilerini büyük güçlükle iyiye doğru yöneltmeleri...
İyi yönde değişmek extra enerji istiyor maalesef.  Bir tabağı yere atıp parçalamakla, parçaları alıp birlestirmek arasındaki fark gibi...

babacan isimli üyenin yorumu;
Ben değişeceğim diyene inanırım, Onu değiştireceğim diyene inanmam.
İnsan için değişim ancak kendisi için geçerlidir, kendi istekleri,ihtiyaçları ve zorunlukları doğrultusunda kendini iyi veya kötü yönde değiştirebilir.
Ama başka birisini değiştirmeyi düşünmek ya imkansız yada geçicidir.
Hele eşinizin değişebileceğini düşünmek sonu hüsranla biten bir hayaldir.

senem34 isimli üyenin yorumu;
insanlar değişebilir. Sadece sempatik gözükmek, duygu sömürüsü, menfaat ve çıkar uğruna değişirler. Geçici bir değişimdir yanı yoksa huylu huyundan vazgeçer mi hiç?

umutlu isimli üyenin yorumu;
Bence insan kendi istese değişebilir,istemesi gerekiyor...Ama adeğişmek çok da kolay bir şey değil...Değişmek için fedakarlık göstermek ve bu süreçte pes etmemek gerekiyor...Değişim zordur ve zor olanı başarmak çaba ister...

çağla isimli üyenin yorumu;
İnsanların değişeceğine hiç inanmıyorum, yani ben değiştirmek istediğim insanları değiştiremiyorum.Onlarda beni değiştiremiyor. Kısacası eskiilerin dediği gibi İNSANIN CANI NASIL GİRERSE ÖYLE ÇIKAR deyimine inanıyorum.

hacer isimli üyenin yorumu;
bence insanların 7 sinde olup 70 ine kadarsure gelen bi takım değişmez huyları vardır.bu zaman diliminde gttiği yola bağlı kotuye gidiyorsa kotuleşebilir iyiye gidiyorsa iyi olur tuz biber gibi eklenir yani kişiligimize ama her zaman ana bir yemek vardr kimliğizde değişmeyen..bir insanı değiştirmeye gelince işte o insanı değiştrcem diye kendmzide kotu anlamda değiştirebilirz de..


Neyse bu kadar yeter gördüğümüz gibi aslında bir çoğunda ortak bir noktada buluşuyoruz. İstersek değişiriz o ya da bu isterse değil biz istersek. Bu da bir önce ki yazıma gidiyor istiyorum öyleyse varım diyorum ve artık kitabımı koynuma alıp onunla sızmak istiyorum.

Size iyi pazarlar sanırım salı akşamı yine buralarda olacağım.



kaynak: bb danışmanlık
(yazıları olduğu gibi aldığım için var olan imla hataları için özür dilerim.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder