6 Ağustos 2011 Cumartesi

Nedir Sizin Bu IK'dan Anladığınız?

İyi Geceler Sevgili Dostlar ;


Bugün size yeni günün ilk dakikalarından yazıyorum. Yeni gün ilk dakikalar ama hala iyi geceler denen saatler. Şahane bir geceden kocaman sevgiler...

Aslında sıkıntılı sayılabilecek birgün olmasına rağmen bir süredir becerebiliyorum hayatımdan sevimsizlikleri ayıklayıp sevimli şeyleri ön plana çıkarmayı.

Sabah saat 10:00 sularında Perşembe günü aniden gelen bir iş teklifi ile başladı muhteşem cumartesim. Gidip gitmeme konusunda biraz tereddüt ettikten sonra bir IK'cı olarak her görüşme özünde bir tecrübe anlayışından yola çıkarak görüşmeyi kabul ettim.
Bu görüşme yazının ana konusu olduğu için şimdilik burada kesiyorum çünkü aşağılarda bolca bahsedeceğim.

Şimdi günün diğer detaylarından bahsedeyim. Bugün cumartesi ve 1 aydır olduğu gibi cumartesi artık benim için perküsyon günü. Saat 16/18 arası Gürkey Müzik Atölyesi'nde önümde kongomla başbaşaydım. Artık çıkardığım sesler kulağımı tırmalıyor :) Melodi, ritim falan gayet hoş...

Müthiş zevk alıyorum ve stres atıyorum. Günümü ve hatta haftamı güzelleştiren bir aktivite olarak ciddi ciddi sizlerede öneriyorum. Gerçi bugünkü dersimi sevimsiz kılan olaylar yaşamadım değil. Söz veren arkadaşlar haber verme gereği bile duymadan gelmediler. Ben onlar gelecek diye tanıştırmak için yanımda getirdiğim arkadaşıma mahçup oldum falan ama özünde çok da önemli konular değil. Herkes her hareketiyle sadece kendini temsil eder beni ya da bir başkasını değil... Buradan onlara yeniden sevgiler...!!!

Her neyse ders faslından sonra Şişhane'den koşar adımlarla durağa oradan yine uçarak Beylikdüzü'ne... Çünkü akşam harika bir iftar programı organize ettim. Nefis bir aile yemeği, şahane yemekler, nefes kesen bir deniz manzarası, kulakların pasını silen fasıl keyfi ve doyumsuz muhabbet, sıcacık kocaman bir aile benim ailem şahane ailem... :)

Hadi gelelim günün olayına :)

Dediğim gibi perşembe günü bir telefon ses tonu ve konuşmasından asla IK'cı olmadığını hemen anlayıverdiğim bir beyefendi telefonda kısa bir mülakat yaptı ve beni iş görüşmesine çağırdı. Dediğim gibi bende kabul ettim. Dış cephe kaplaması yapan bir firma ve kendi dış cepheleri dökülüyor. Fabrikaya girince bir duraksadım ama oraya kadar gitmişken hadi görüşeyim dedim :)

Aldılar beni toplantı odasına ferah şık döşenmiş bir oda 10 dakikadan fazla bekledikten sonra muhasebe müdürü genç beyefendi gayet casual haftasonu jean kıyafetiyle karşıma geçti. Elinde özgeçmişimle birlikte. Neyse merhaba merhaba faslından sonra başladık konuşmaya... 500 kişi istihdam eden bir kurum ve IK departmanı kurmaya lütfen karar vermişler.
Bende elimde onların kariyer.net üzerinden verdikleri iş tanımı ile oturuyorum. Bende hazırlıklıyım anlayacağınız elimde çalışmalarım, sunumlarım, eğitim sertifikalarım vs.

Evet buyrun arkadaşların iş tanımı ;

-Personel İşe Alma, sınav yapma, sınıflandırma , atama , sicil düzenleme, yükseltme gibi konularla ilgili bilgi,beceri, yöntem ve uygulama faaliyetlerini yerine getirmek.
-İnsan kaynağına ilişkin politikalar, planlar, ve yönetmelikleri hazırlanmak ve sürdürülmesini sağlamak.
-Personelin eğitimi, geliştirilmesi, değerlendirilmesi, ve haklarının (ücret v.b.) verilmesi konularını yürütmek.
-SGK İş ve işlemlerini takip etmek.
-Yurt içi ve yurt dışında bulunan şantiyelerle ilgili dosyaları takip etmek.

İlanın adı İnsan Kaynakları Müdürü...

Adamın bana sorduğu soru bordroda damga vergisi oranı... Hadi al bakalım 1000 TL brüt ücret bana netini hesapla...

Ne diyorsun sen ya tamam ben mali işler tabanlı olduğum için bu soruların hepsine cevap veririm. Ama bunlar IK'nın konusu değil ki...

Siz bu zihniyetle mi şirketinizde insan kaynakları departmanı kuracaksınız? Bordro hazırlamak,  puantaj yapmak değil ki IK'cılık.

Görüşme hemen bitsin diye zamanla savaştım ve koşar adımlar şirketten ayrıldım. Çünkü o kurum IK Müdürü arıyor ama IK'nın ne demek olduğunu bilmiyor. 500 kişilik şirkette iş görüşmelerini hala muhasebe müdürü yapıyorsa burada birşeyler fena halde yanlış demektir.

Anlayacağınız fiyasko bir görüşme böyle yerlerde var dedim ve bu şirketi hayatımdan sonsuza dek çıkardım :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder