15 Ağustos 2011 Pazartesi

Kırmızı Paltom Hala Dolabımda!

Çok akıllı biri sayılmam ama hayatta en çok takdir ettiğim huyum 'söz dinlerim.' Evet zaman zaman çok başıma buyruk davranırım ona şüphe yok. Özgür olmayı, fikirlerimi haldır huldur söylemeyi çok severim çok sıkta yaparım ama dediğim gibi gerektiği zamanlarda da şahane söz dinlerim.

Özellikle deneyimli ve tecrübeli insanların. Yani illa ki yaşını başını almış olması gerekmiyor benim dinleyeceğim kişinin. Başıma gelmesi muhtemel olayı benden önce deneyimlemiş olması yeterli.

Birkaç ay önce Ali Can Sodan'ı dinledim bir eğitimde. Hatta kendisi ile ilgili uzunca da bir yazı yazmıştım ve Ali Can Bey o çok kıymetli zamanını ayırıp yazımı okuyup adeta editörlük yapmıştı.
İşte o eğitimi bitirirken bir kaç defa şunu tekrar etti, 'gelişin,gelişin,gelişin.......' başka hiç bir şey yapmayın siz sadece gelişin dedi. Gelişmek geride sizin olmasını istediğiniz her şeyi size katacaktır dedi. Yüzünde şahane bir tebessümle söylediği o tek kelime mıh gibi çakıldı aklıma. Gelişin! karşımda uzun yıllardır aynı kurumda IK Müdürlüğü yapan bir beyefendi. Gezmiş, görmüş, yazar, çizer, piyano çalar. Yetmez gibi gelir birde çömezleri eğitmek için çabalar. Eeee şimdi tabiri caizse bu 'adam' gelişin diyorsa vardır bir bildiği değil mi, gelde dinleme.

Bu aslında şuna benzer siz ilkokuldayen, okula giderken (benim çok yaşadığım bir olay bu) anneniz siz daha yatakta gerinirken odanıza gelir şöyle bir camınızı açar odaya temiz havayı sokar bir yandan da havayı koklar, gözlerini şöyle bir gökyüzüne diker ve 'bugün kırmızı paltonu ve botlarını giy kızım hava bulutlu kesin yağmur yağacak' der... Sen ise yatakta şöyle bir gerinir kalkar önlüğünü giyer ve kot mont ve beyaz adidaslarınla okula gidersin. Akşama doğru eve döndüğünde çamur içinde ayakkabılar sucuk gibi, normal ağırlığının 3 katına çıkmış bir kot montla dönersin. :) İşte ben hep okula kırmızı palto ve botlarımla gidenlerden oldum. Bazı şeyleri öğrenmek için illa deneyimlemek gerekmiyor. Birileri sizden önce ıslandı diye sizinde ıslanmanız gerekmiyor. Hayat kısa deneyimleyecek daha önemli şeyler varken nedir bu yağmurda ıslanma çabası hiç anlamadım gitti.



İşte burdada gelişin diyen kişi gelişmiş hatta fazla gelişmiş karşısında otururken ağzınız açık dinliyorsunuz ve size gelişin diyor eh vardır bir bildiği sözünü dinlemek gerek.

Mesela İpek Hanım, yaz tatiline çıkarken kitap listesi yazmış Kaynağım İnsan'da bana göre bu bulunmaz bir kaynak alın size şahane bir kadın ve listesi bulmuşsun kaçırma al hepsini oku fırsatı.

Ya da 70 yaşındaki dayınız gelmiş size bence Fransızca öğrenmeye çalışırken dinlemeye de yeteri kadar önem var. Aksanı anlaman için bu önemli diyor.Ee bu adam 70'inde üstelik 40 yıl önce öğrenmiş Fransızca'yı gel de dinleme şimdi bu adamı! Bunun adı aptallık değil de ne...

Söz dinemek iyidir hele ki sözüne güvendiğiniz insanları dinlemek kişiye çok güzel şeyler dahil eder. Ben söz dinlerim, şimdide sözümü dinlerse iyi olacağını düşündüğüm insanlara sözümü dinletme çabasındayım. Ben söz dinliyorum gelişiyorum, okuyorum, yazıyorum, hedeflerimin peşinden koşuyorum, Etrafımdakileri dinliyorum içimdeki Gülsün'ü dinliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder