7 Ocak 2012 Cumartesi

Doğum Günü Doyum Günü

6 ocak 1983
6 ocak 2012

Geriye dönüp baktım dün gece doğum günü kutlamasından dönünce... Acıları bir yana mutlulukları bir yana koydum. Üst üste dizdim an geldi acılar mutluluklara tepeden baktı an geldi mutluluklar gururla göz süzdü acılara tepeden.

Acılarım beslemiş, mutluluklarım güç vermiş hayatın engebeli yollarında. Gözlerim sulanmış sık sık... Bazen üzüntüden bazen sevinçten.

Ailemi düşündüm mesela uzun uzun... Önce annemi sonra babamı, beni sarıp sarmalayan dayımı, bir cümlesi ile sıkıntıları savuran teyzemi, ciğerimin paresi ablamı,  elime ilk verdiklerinde kollarımın arasında kaybolan Mehmetali'mi, canlarım kuzenlerimi herkesi...

Sonra arkadaşlarımı düşündüm... Mesela ilkokulda inatla biz kardeşiz diye ortalığı birbirine kattığımız Seda geldi aklıma, ortaokulda yıllarca dip dibe oturduğumuz Sebo geldi  lisedeki delikanlı arkadaşlarım geldi aklıma Hasan'ı Sami'si Yusuf'u hepsi... Kızlar geldi aklıma Menekşe'si Özlemi'i Ayşegül'ü... :)

Dün özel bir gündü kendimi ilk defa büyümüş hissettim 20'li yaşlara son kez "merhaba" dedim. İçimde ki o küçük kızın elinden son kez tuttum artık büyüdün dedim güçlüsün dedim hemde çok güçlü...

Küçücük ellerini avcumun içinde sıkıca tuttum gözlerimi diktim ve avcumun içinde o çocuk ellerinin kadınlaşmasını izledim şaşkınlıkla... Sonra aklıma o geldi benim ilk aşkım geldi hafifçe gülümsedim ve affettim onu tüm kalbimle... Sevgimi gönderdim gecenin karanlığında O'na mutlu ol dedim.

Sonra eski iş arkadaşlarım geldi özlediğimi fark ettim zamanında kızdıklarımı dahi özlemişim. O anda aklıma Aytül geldi ne güzel anılarımız vardı bizim ne çok özledim O'nu... Bir dilim ekmeği, bir yastığı inanır mısınız bir can eriği paylaştığımız günlerimiz oldu bizim. :)

Sonra şimdi ki arkadaşlarımı düşündüm. Nasıl da güzel girdiler hayatıma, nasıl da iyi ettiler, nasıl da dün gece yalnız bırakmadılar beni.

Ben dün gece hayatımı o nadide kutusundan çıkardım duvara beyaz bir perde gerip gözümü kırpmadan izledim. Baştan sona bildiğim ama ilk kez karşısına geçip izlediğim o muhteşem filmi seyrettim. Hayatımın en büyük hediyesini dün kendi kendime verdim. Kendimi affettim. Kendimi keşfettim. Doğum günüm doyum günüm oldu benim.

Hayatıma anlam katan herkese geçmişin tüm izlerine sonsuz teşekkür.

Ps. Bilmem fark edildi mi ama "hakkımda" kısmı da güncellendi :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder