12 Haziran 2011 Pazar

Önce Güzel Bir Haber Sonra Benden Kısa Kısa


Bu pazar sabahı niyetim 11'e kadar uyumaktı ama ne mümkün zaten sabaha karşı yatağa girmiştim ama saat 08:30 sularında minik bir canavarın üzerime atlamasıyla uyandım. 'Gülsün bilgisayarını ver kol ameliyatı yapacağım' diyen minik, cin cin gözümün içine bakan bir fındık kurdu :) Yahu sen ne zaman uyandın, ne zaman topladın bu enerjiyi hem ne ameliyatı ne diyorsun Mehmet Ali? Meğerse internette doktor oyunları varmış girip zavallı bir adamın her yerini kesip biçiyorlar. Kafam bir ton ağırlığında kalkıp bilgisayarı verdikten sonra tekrar girdim yatağa ama ne çare ki uykum kaçmıştı çoktan. O anda biraz saçmaladım geçenlerde mimar olmasını istediğim yeğenim acaba cerrah mı olsun diye düşünürken buldum kendimi güldüm geçtim sonra : )
Neyse kapıdan gazeteyi aldım çayı demledim en sessiz halimle ve her pazar yaptığım ilk işlerden biri olarak önce gazetenin IK ekini aldım elime. Genelde önce şöyle bir tararım sonra satır satır okurum. Daha göz gezdirirken şahane bir haber ilişti gözüme. İşte sizinle paylaşmak istediğim güzel haber budur efendim ;

                   

                                 Ellerinin Hamuruyla 45 Öğrenciye Burs Veriyorlar...

Ankara'nın Çubuk ilçesinde değişik yaşlarda ev kadınları toplanıp gözleme, bazlama, baklava açıp satıyorlar kazançlarıyla da ihtiyaç sahibi gençlere burs veriyorlar. 67 yaşında ki Sabiha Teyze 39 yaşında ki Fadik Abla ve diğerleri haftada 2 gün bir araya gelip Çubuk'ta kiraladıkları gecekonduda bu işi icra ediyorlar. Üniversite öğrencilerine 100 TL lise öğrencilerine ise 50 TL burs veriyolar. Çoğu aynı şeyi söylüor biz okuyamadık bari birilerinin okumasına destek olalım.  Peki nasıl bir araya gelmişler, bu fikir nasıl doğmuş? Çubuk Eğitim Gönüllüleri Derneği Başkanı Hatice Erkan şöyle anlatmış ; Önce birkaç arkadaşla birlikte bir yakınımızın çocuğuna yardım etmek için aramızda para topladık. Sonra da gözleme yapıp satma fikri ortaya çıktı. Gözleme işi kısa sürede duyulup, tutmuş işin ucunda hayır işi olması müşteri sayısını artırmış. Kendilerince destek olmak isteyen esnaf malzeme desteği yapmış vs derken alın işte size 45 öğrenciye burs verir hale gelmişler. Eminim ki o yaptıkları işten kazandıkları paraya kendilerinin de ihtiyacı vardır. Ama bu harika kadınlar kazandıkları parayı böylesine hayırlı bir iş kullanıyorlar. Düşününce herkes için bir başkasına faydalı olma yolu var aslında... 67 yaşında ki teyze hamur açarak birilerine faydalı oluyorsa eminim bizlerinde bizde olup başkasında olmayan birşeyi onunla paylaşacak gücü vardır. Ne dersiniz düşünmeye değmez mi elimizdeki gücü bir başkasınıda güçlü kılmak için kullanmaya değmez mi... 

Kaynak: Hürriyet IK



Benden Kısa Kısa

.... yine şahane bir haftasonun sonuna geldik. Benim için şahane bir haftasonuydu umarım sizin içinde öyle olmuştur. Benim haftasonlarım diğer günlerimden daha yoğun geçer hep, cumartesi sabahı mesleki bir eğitimle başladı, az önce sakin huzurlu evimde son buldu. Cumartesi sabahı Eczacıbaşı Grup İpek Kağıt'tan 1 Mayıs 2011 tarihinde emekli olan IK Müdürü Azmi Bey'i dinledim. Yaklaşık 4 saatlik çok güzel bir konuşmaydı tatlı tatlı birşeyler öğretirken bize, kendimi 40 yıllık arkadaşımı dinler gibi rahat hissettim.  Salondan ayrıldıktan sonra Performans Değerlendirme ile ilgili epey fikir sahibi olduğumu fark ettim. Yeni emekli olmuş 35 yıl deneyimli Azmi Bey'in peşini kolay kolay bırakacağımı sanmıyorum, cep telefonunu ve mailini verdiğine pişman etmem umarım :) Konuşma sonrası ufakta bir teste soktu bizi çalıştığımız şirketlerin hedeflerinden bahsettiğimiz bir yazı yazdırıp bunu diğer katılımcılarla paylaşmamızı istedi bizden. Kısacası güzel, keyifli ama hepsinden önemlisi geliştiren bir konuşmaydı tekrar teşekkür ediyorum kendisine. Bu konuşmanın ardından adım adım ilerleyen trafite bir tane bile boş taksi bulamamanın verdiği şaşkınlıkla yağmurla müthiş bir savaşa girdim. Saçak altı,tente vs derken kirpiklerime kadar ıslanarak Fransa Konsolosluğunun kapısından girdim. O kapıdan girince dinlendim, rahatladım... önce ki hayatımda kesin bir Fransızdım ben :)
Hepsi bitti akşam oldu. Gün içerisinde fırsat bulduğum her an Aykut Oğut'un Evrenden Torpilim Var kitabını tırtıkladım... Aslında bildiğimiz klasik 'evrenden ne istersen onu verir' kitabı ama yazar konuşur gibi yazmış kitabı ben böyle kitapları daha çok seviyorum hatta bu tarz yazarları örnek alıyorum. Konuşur gibi yazmaya çalışıyorum daha doğrusu kitap gibi yazmamaya çalışıyorum. Öyle böyle derken bir çırpıda yuttum kitabı... Eeee dersler Taksim'de ev de Beylikdüzü'nde olunca kitap bitiyor yol bitmiyor. Kitapta, enerjiyi doğru kullanmaktan bahsediyordu. Dünden beri kendime küçük testler yapıyorum. Alt benliğim, ağzımdan çıkanlar ve enerji bu üçlüyü aynı fikirde birleştirmeye çalışıyorum. Kısaca istediğim şeyi tüm benliğimle istiyorum. Bakmayın böyle yazdığıma bu sanıldığı kadar kolay birşey değil ciddi anlamda üzerinde çalışmak gerekiyor. Bende çalıştım dediğim gibi 3 5 test yaptım. Veee evet o telefon geldi, o haber alındı :) Demek ki testleri başarıyla geçtim. Bu konu burada bitmez daha çok üzerine düşme kararı aldım. Doğru istekler, doğru isteme şekli ve doğru enerji...
Bu arada ne zamandır planladığım ama hayata geçiremediğim bir olayda yogaydı... Bunun kararını da verdik dün, artık benimde bir Yoga Eğitmenim var... Sanem Hanım 38 yaşında neredeyse hayatını bu işe adamış bir yoga eğitmeni, benim eğitmenim! Bakalım birkaç ders sonra deneyimlerimi yine burada paylaşacağım.
Pazar günü hakkında yazacak pek birşey yok bildiğiniz üzere doğru enerji ile o telefonu çaldırdım artık pazar günümün nasıl geçtiğini daha kolay tahmin edersiniz ;)

Hepimiz için muhteşem bir hafta başlasın işler çabucak hallolsun, kimse kalbinizi kırmasın, siz kimsenin kalbini kırmayın, enerjiniz hep doğru yönlere aksın ve o telefonlar hep tam istediğiniz zamanda çalsın : )

İyi Haftalar

Bonne Semaine 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder