14 Eylül 2011 Çarşamba

Pazarlamadan Sorumlu IK'cı

Ben kendimi şanslı ik'cılardan görüyorum. Hem mali işler hem pazarlama-satış geçmişim olmuş olması bana her zaman bir adım öne çıkma şansı yaratmıştır. Özellikle mali işler, muhasebe biliyor olmam ik bütçeleri, maliyet hesapları vs. kendi alanımda hep işime yaramıştır.

Ama pazarlama-satış deneyimimi hep ikinci plana atmuştım. İki sene kadar çelik firmasında kalıp çeliği sıcak satışı yaptım. Hiç aklıma gelmezdi ik'cı olduğum zaman pazarlama deneyimlerime bu denli ihtiyaç duyacağım. Bu nasıl bir iştir böyle arkadaşlar. İK kadar zor bütçe kurtaran mali anlamda yönetimi ikna da bu denli zorlanan başka bir departman var mıdır? Hiç sanmıyorum. Ne garip görünmeyene inanıp, kabul ettirmeye çabalıyoruz. Bütçe onayı almak içinde ciddi pazarlama stratejilerine ihtiyaç duyuyoruz. Departman pazarlamak ne kadar zormuş. Dolayısı ile satış deneyimi olması bizim alanımızda ciddi işe yarıyor. IK ile ilgilenen ve bu konuda eğitim, seminer vb. programlara dahil olanlara naçizane önerim ana hatlarıyla bir pazarlama eğitimine katılmaları. Cidden çok faydası oluyor. Siz neden geldiniz diye sorarlarsa departmanımı pazarlamak için geldim dersiniz hem değişik olur :)




Bu öğleden sonra aklıma gelen kısa bir yazıyı sizlerle paylaşmak istedim. Bu ara evet pek yazı paylaşamıyorum. Ama bayram ertesi İstanbul'da korkunç bir yoğunluk 'merhaba' dedi bana ama yavaş yavaş çekiliyor üzerimden. Bu haftaiçi ara ara dahi olsa önümüzdeki hafta düzenli bir şekilde blogumla ilgileneceğim.

Sevgilerimle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder