24 Eylül 2011 Cumartesi

Anket Hazırlama ve Uygulama Kılavuzu - Prof.Dr. Türker BAŞ

http://dl.dropbox.com/u/32028268/IKAnket.pdf


Geçtiğimiz haftalarda Sayın Türker BAŞ LinkedIn üzerinden IK Profesyonellerine hazırlık aşamasında olduğu Anket Hazırlama ve Uygulama Kılavuzu e-kitabının bir nevi demosunu gönderip fikir aldı. Bu haftada kitabın kendisini ulaştırdı bizlere. Bana dün ulaştı ana  başlıklarını inceledim ve yarın yani Pazar günü evin sakin olduğu, kafamın dingin olduğu günü seçtim okumak için.

Anket hazırlamak, yapmak özellikle IK için önemli bir unsur. Birçok konu hakkında bilinmezi bilinir hale getirmek, sıkıntıları çözmek, isim vermeden yapılan anketlerde çalışanın en dürüst fikirlerini alma şansı verir bizlere.

İnternet üzerinden çoğu başka dillerden %100 doğru çevrilmemiş bir çoğu saçma ve mantıksız anketler düzenleyip çalışanları kendimize güldürmemek için (Bundan bir süre başımıza gelen bir olayda bir IK Müdürü çalışanlara sözüm ona kişilik testi düzenliyor. Ekşi Sözlük'ten almış kopyalamış, bir arkadaşın test başığında 'güçlü, kolerik' yazıyor. Çalışan gidip müdürüne 'kolerik' ne dediği zaman müdür 'hımm, emmm, keem, küm' derken yan gözlede google'da koleriği aratıyor. Günlerce konuşulup, gülünmüştü çalışanlar arasında) doğru anket hazırlama tekniklerini bilerek IK profesyoneli olarak alıntı çalıntı anketler yerine kendimiz hazırlayabiliriz. İşte bu sebeple üstteki linkte sizlerle e-kitabun linkini paylaşmak istiyorum. Ve çok kıymetli Sayın Prof. Dr. Türker BAŞ beyefendiye bizlere sağladığı bu kıymetli kaynak için teşekkür ediyorum ve saygılarımı sunuyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder