31 Mayıs 2011 Salı

MO-Tİ-VAS-YON



Dün akşam şöyle bir bakındım Türkiye’de İnsan Kaynakları ile nam yapmış firmalarda ne gibi aktiviteler yapılıyor motivasyonu artırmak için neler yapılıyor…
Hem yapılanları görelim hem neler yapılabilir. Şöyle bir inceleyince neler neler gördüm şaşırdım güldüm eğlendim yaratıcılığın sınırının olmadığını bir kez daha gördüm… J Neden mi hadi bakalım o zaman göz bebeği şirketlerimiz neler yapıyor neler….
Bu işler için özel bir sosyal aktivite grubu kuran Turkcell ile başlamak istiyorum. Turkcell Sosyal Aktivite Grubu TSAG 365 güne 365 aktivite sloganıyla çıkmışlar yola peki neler yapıyorlar ;
futbol, basketbol, yüzme, yelken, masa tenisi, karting, bowling, bisiklet ve voleybol olmak üzere 9 dalda kurumsal spor takımı bulunuyor. Evet bunlar bir çok şirkette görebileceğimiz klasik neşeli eğlenceli şahane aktiviteler peki ya karpuz seçme eğitimine ne dersiniz peki ya sabun yapım kursuna ya da otoparkta nostaljik sinema keyfine ya da hiç sesi olmayanlara yönelik şan derslerine… J
Birde bana ilginç gelen şu oldu haftanın herhangi bir gününde bir satışçı giriyor ofise ve sürpriz bir yiyeceği satıyor… : ) Turkcell’de çalışanların oluşturduğu Celloband isimli bir müzik grubu bulunuyor.
Finansbank’da bu konuda çalışanlarına güzel çalışmalar sunuyor bunların yanı sıra tüm popüler faaliyetlere çalışanlarının çok uygun fiyatlarla katılımını sağlıyor. Finclub Yaşam Atölyesi’nin geçen yıl 500’ün üzerinde aktivite gerçekleştirdiği 24.000’ yakın katılımın olduğu söyleniyor.
Borusan’da ciddi emek sarfedilen bir fotoğraf klubü var.. Birde yelken klupleri var. Okay Yelken Klubü Borusan Grubu çalışanları tarafından Haziran 2010’da kurulmuş. 25-30 kişi ile kurulan grup kısa sürede 100’e yakın katılımcıya ulaştı.
Mercedes’te çeşitli aktivite kluplerine sahip firmalardan. Fotoğraf, dans, müzik, kış sporları, yelken, tiyatro vs vs…. bu aktivitlerde çekilen fotoğraflar şirket içerisinde belli dönemlerde sergileniyor.
Şirket çalışanlarının kurduğu müzik grubu kendini aşmış ve artık şirket dışı organizasyonlara da dahil oluyor. Otokoç grubu geçtiğimiz yıl Formula 1 yarışlarından esinlenmiş olsa gerek Otokoç Otomotiv Grand Prix’de, beyaz-mavi yaka karmasından oluşan ekipler tasarımı kendilerine ait araçlarla en uzun mesafeyi kat etmeye çalışmış.
Buna benzer ativiteler düzenleyen çok sayıda firma daha var. Bir ara onlara da göz atarız. Daha ilginç daha yeni neler bulabiliriz bunlara kafa yorarız gerçi karpuz seçme programından daha ilginç ne bulabilirim pek de bir fikrim yok… : )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder